Beklager for sent svar, jeg har ikke fått mail om dine innelgg.. Hmmf..!
Han løper helt perfekt, lavt, strekker seg og sparker godt ifra. Alt vi kan få gratis er jo bonus da

Ellers så skjønner jeg at han kan bli forvirret med target trening i lydighet og agility situasjon, og jeg håper ikke det ødelegger forståelsen av oppgaven hans i forbindelse med lydigheten. Men i agility så ønsker vi minst mulig stopp, han skal søke til men ikke bli der. Jeg vil anbefale deg å finne en kommando for å søke target og gå av, f eks "gå", "kjør" eller noe han ikke forbinder med lydigheten.
Men det kan hjelpe å kaste godbiten til han, når han er på targeten. Så be han komme inn til deg, og si kommandoen for å løpe bort igjen. Da tenker han ikke så mye på å stoppe, håper jeg

Men det skal vi finne ut av.
Du kan fint lære inn uten MM maskinen. Leke kan brukes, da en statisk leke. Men da bør denne være av mindre verdi, slik at du kan belønne treff med den beste leken hans. Det skal ikke bli nødvendig med ubehagelig situasjon for han dersom han løper direkte til leken uten å treffe, men det kan markeres med en "ops" eller noe og deretter be han slippe leken. Forståelsen kommer av ditt belønningsmønster med "jackpot" leke.
Annet du også kan prøve for å motivere til fart fremover er å legge da en leke etter targeten, sette han på linje til targeten og holde han i sele eller noe. Da skaper du fremadfokus og iver til å løpe, og han kommer nesten ikke unna å treffe på veien til leken. Samme prinsipp med valg av leker med verdi gjelder her

Godbiter/mat kan så klart brukes, på samme måte at du girer han opp til å løpe til targeten og når han treffer må du da være rask til å kaste godbiten frem etter targeten.
Så bra du fikk en "aha" opplevelse med han på bakpartkontroll. Det er ofte enklest for de å utøve oppgaven på et objekt som har litt høyde ja. Så fortsett slik, veldig bra

Når han viser forståelse som du sier, så hjelp han til å unngå sitting ved å belønne rask i stående stilling og fri han ut av posisjonen inne han rekker å sette seg.